søndag den 13. november 2011

Chokoladekage

En rigtig god og svampet chokoladekage - især børn er vilde med den :)

Mængden passer ca til en rund springform Ø28 cm


  • 500 gram sukker
  • 6 æg
  • 4 tsk vaniljesukker
  • 200 gram flydende margerine
  • 400 gram mel
  • 100 gram kakao
  • 3 dl kærnemælk
  • 2 tsk natron
  • 1 tsk vanilje ekstrat
  • 3 dl creme fraishe

  1. Sukker, æg og vanilje piskes sammen.
  2. Kakao, mel, mælk, margerine og natron piskes i.
  3. cremefraishe vendes i
  4. Hældes i en form med bagepapir i bunden som er smurt med margerine på siderne og drysset med mel.
  5. Bages i ca. 60 min (afhænger af formstørrelse - hold øje) - ved 175 grader

1 kommentar:

  1. Hej Stine.
    Sikke en fantastisk blog. Her er jo alt hvad man skal vide for at komme godt igang. Jeg er jomfru fondantbruger og vil kaste mig ud i en kage eller to til min søns navngivningsfest. Jeg elsker at bage og er ok kreativ så jeg håber blot at jeg kan finde ud af det. Min søn kan desværre ikke tåle laktose så hvad skal jeg erstatte kærnemælken med? Kan jeg evt. Bruge minimælk for det kan fås uden laktose.. Hvor er det billigst at købe fondant

    SvarSlet