fredag den 29. marts 2013

After eight creme

Her til den store bagedyst prøvede jeg for første (og bestemt ikke sidste) gang, at lave after eight creme... Mums (hvis man er til det selvfølgelig :) 

Jeg brugte følgende blandingsforhold

200 g After Eight
1/2 l. fløde

Hvis man gerne vil have en meget kraftig after eight smag skal man bruge mere chokolade eller mindre fløde :)

Jeg gør som jeg også gør med toblerone, dumle osv. 

Varmer fløde og chokolade op indtil chokoladen er smeltet (fløden må ikke koge)
Lader det køle lidt af på bordet inden jeg kommer husholdningsfilm på (filmen skal ned og røre overfladen så der ikke dannes kondens) 
Stå på køl i minimum 8 timer gerne natten over
Piske (som man normalt gør ved flødeskum) dog skal man passe på ikke at piske for længe, da det så kan gryne

Vupti så er den klar til at komme i kagen... og den er værd at prøve... :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar