torsdag den 9. maj 2013

Dittes Konfirmation

Så skulle min yngste kusine endelig konfirmeres og jeg var så heldig at jeg var blevet spurgt om jeg ville lave kagen - selvfølgelig vil jeg det :) 

Ditte bor på en stor gård hos sine forældre, det skulle den ene kage gerne afspejle, og den anden kage skulle følge fest farverne som var sort/orange - og være piget..

Derudover var det meget vigtigt at en af kagerne indeholdte Hafferlaffen fra Peter Plys da Ditte altid har været glad for ham, så han flyttede simpelthen ind på bondegården :)

Mit mål med kagerne var at alt (uden undtagelse) skulle være spiseligt - så figurer er lavet uden tandstikker/spaghetti ol. og roser er lavet uden blomstertråd. 

Ditte har mange Kaniner og Katte
Bondegården

Hele Bondegården 

 Inde i huset er der almindelige drømmekagebunde som er skåret til, mellem hvert lag er der nutellasmørcreme og det er ligeledes smurt op med dette.

I kagen er der en orange drømmekagebund og en sort drømmekagebund igen med nutellasmørcreme og smurt op med det samme







Her har vi Hafferlaffen
Og så har de rigtig mange køer





















Pige-Kagen

En rigtig pige kage 

Diadem lavet af fondant

Alle bundende i kagen er chokoladekage som indeholder dumlecreme og jordbærmousse og er smurt op med nutellasmørcreme 















Roser lavet af fondant


Årets smukkeste konfirmand på sin seje gave :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar